Programos „Kelrodė žvaigždė” kursai
Tai yra standartiniai programų aprašymai. Tikslios potemės ir interaktyvios užduotys priklausys ir nuo jūsų pageidavimų, ir nuo žinomo žmogaus. Taip pat adaptuojamės pagal situaciją ir kiekvienos grupės dinamiką. Kurso trukmė apie 2-2,5 val.


Psichotropinių medžiagų vartojimo prevencija
Interaktyvūs užsiėmimai, skirti jaunimo sąmoningumui didinti apie vartojimo pasekmes bei stiprinti jų atsparumą neigiamai įtakai. Tai ne tik teorinis, bet ir praktinis kursas, skirtas ne moralizuoti, o suteikti realią, mokslu pagrįstą informaciją, kuri padės jaunimui išlikti sąmoningiems ir priimti sveikus sprendimus.
Dirbtuvių tikslai:
Kritinio mąstymo ugdymas
Analizuoti, kaip veikia psichotropinės medžiagos ir kodėl jos sukelia priklausomybę.
Aptarti psichotropinių medžiagų poveikį smegenų veiklai, emocinei būsenai ir socialiniam gyvenimui.
Ugdyti gebėjimą atpažinti manipuliacijas ir spaudimą vartoti.
Socialinio spaudimo atpažinimas ir atsparumo stiprinimas
Suprasti, kaip mandagiai, bet užtikrintai pasakyti „ne“ net patiriant stiprų bendraamžių spaudimą.
Aptarti įvairias spaudimo formas – nuo draugų raginimų iki socialinių tinklų įtakos.
Diskutuoti apie priklausomybių romantizavimą ir klaidinančius mitus apie „saugų“ vartojimą.
Psichotropinių medžiagų poveikis fizinei ir psichinei sveikatai
Aptarti ne tik trumpalaikes, bet ir ilgalaikes vartojimo pasekmes – nuo emocinių svyravimų iki lėtinių ligų.
Paaiškinti, kaip psichoaktyvios medžiagos veikia miego kokybę, produktyvumą ir emocinę pusiausvyrą.
Supažindinti su priklausomybės mechanizmais ir kodėl kai kuriems žmonėms kyla didesnė rizika tapti priklausomiems.
Teisinės ir socialinės pasekmės
Aiškiai aptarti, kokia atsakomybė numatyta pagal Lietuvos įstatymus dėl narkotinių medžiagų laikymo, vartojimo ar platinimo.
Analizuoti realias istorijas apie tai, kaip narkotikų vartojimas gali sugriauti karjerą, santykius ir ateities galimybes.
Supažindinti su prevencinėmis programomis ir pagalbos galimybėmis.
Sveiko gyvenimo būdo alternatyvos
Skatinti įsitraukimą į sportą, meną, savanorystę ir kitas veiklas, kurios gali suteikti natūralaus dopamino ir motyvacijos jausmą.
Diskutuoti apie streso valdymą be žalingų įpročių – mindfulness, kvėpavimo technikas, hobius ir aktyvią veiklą.
Supažindinti su realiais sėkmės pavyzdžiais žmonių, kurie pasirinko sveiką gyvenimo kelią.
Metodai (visi įtraukia žinomą žmogų):
Simuliaciniai žaidimai ir praktinės užduotys – realių situacijų analizė ir atsparumo ugdymo pratimai, skirti mokytis priimti sąmoningus sprendimus.
Interaktyvus „Mito ar fakto?“ žaidimas – analizuojami dažniausi mitai apie psichotropinių medžiagų vartojimą ir jų tikrovę.
Kūrybinės dirbtuvės – vaidybiniai scenarijai, kur dalyviai patys atsiduria sudėtingose situacijose ir turi ieškoti tinkamiausio sprendimo būdo.
Anoniminė klausimų dėžutė – vieta, kurioje jaunimas gali užduoti visus jiems rūpimus klausimus apie priklausomybes be baimės būti teisiamiems.
Lytinis švietimas


Interaktyvūs užsiėmimai, skirti jaunimo supratimui apie lytinę sveikatą, emocinį intelektą, tarpusavio santykius ir atsakingą elgesį ugdyti. Tai ne tik informatyvus, bet ir dinamiškas kursas, padėsiantis jaunimui suprasti save, kurti sveikus santykius ir išmokti priimti atsakingus sprendimus.
Dirbtuvių tikslai:
Savęs pažinimas ir kūno suvokimas
Skatinti jaunimą pažinti savo kūną, suprasti jo pokyčius ir išmokti apie reprodukcinę sveikatą.
Aptarti mitus ir realybę apie seksualumą, menstruacijas, pirmąjį kartą ir kitus jautrius klausimus.
Stiprinti pozityvų kūno įvaizdį ir pasitikėjimą savimi.
Santykiai ir emocinis intelektas
Ugdyti gebėjimą atpažinti sveikus ir toksiškus santykius.
Diskutuoti apie sutikimo kultūrą, ribas ir jų svarbą tiek romantiniuose, tiek kasdieniuose santykiuose.
Suprasti, kaip spręsti konfliktus poroje ir kaip kurti pagarbius, ilgalaikius santykius.
Lytinė sveikata ir prevencija
Išsamiai aptarti kontracepcijos priemones: jų efektyvumą, privalumus ir trūkumus.
Paaiškinti apie lytiškai plintančias ligas (LPL) ir jų prevenciją.
Supažindinti su seksualinės sveikatos patikrinimais ir kodėl svarbu reguliariai lankytis pas gydytojus.
Seksualumas ir jo įvairovė
Aptarti skirtingas seksualines orientacijas ir lytinę tapatybę, mažinant stereotipus ir diskriminaciją.
Suteikti jaunimui erdvę klausti, diskutuoti ir išreikšti savo nuomonę be baimės būti teisiamiems.
Skatinti pagarbą visoms tapatybėms ir įvairovėms visuomenėje.
Skaitmeninis amžius ir seksualinis elgesys internete
Analizuoti, kaip internetas ir socialiniai tinklai veikia jaunimo suvokimą apie seksualumą.
Aptarti sexting‘o (intymių nuotraukų ir žinučių siuntimo) pavojus ir teisines pasekmes.
Suprasti, kaip atpažinti ir apsisaugoti nuo seksualinio priekabiavimo internete.
Metodai (visi įtraukia žinomą žmogų):
Diskusijos su jaunimui artimais specialistais – seksologais, psichologais, sveikatos specialistais, socialinių tinklų aktyvistais.
Praktinės užduotys ir scenarijų analizė – kaip reaguoti realiose situacijose (pvz., kaip mandagiai atsakyti „ne“, kaip reaguoti į netikėtą spaudimą).
Mitų griovimas – interaktyvūs žaidimai ir faktų analizė apie dažniausiai pasitaikančius mitus apie lytinį gyvenimą.
„Raudonos vėliavėlės“ santykiuose – kaip atpažinti toksiškus partnerių požymius ir kada reikia pasitraukti.
Anoniminiai klausimų lapeliai – erdvė užduoti anoniminius klausimus be baimės būti sukritikuotiems.


Pilietiškumo ugdymas
Interaktyvūs užsiėmimai, skirti jaunimo sąmoningumo ir meilės savo šaliai ugdymui. Kursas suteikia praktinius įrankius, kaip būti aktyviu ir atsakingu piliečiu, dalyvauti valstybės gyvenime bei stiprinti pilietinę tapatybę. Šis kursas padeda jaunimui ne tik suvokti savo vaidmenį kaip piliečiui, bet ir ugdyti patriotišką požiūrį bei pasiryžimą aktyviai prisidėti prie Lietuvos ateities kūrimo.
Dirbtuvių tikslai:
Dalyvavimas rinkimuose: atsakomybė už savo šalies ateitį
Rinkimai yra kaip supergalia, leidžianti kiekvienam žmogui daryti įtaką visos šalies ateičiai.
Skatinti kritinį mąstymą prieš renkantis politiką, nes kaip socialiniuose tinkluose, taip ir politikoje gali būti dezinformacijos.
Stiprinti pasitikėjimą savo balsavimo galia ir motyvuoti aktyviai įsitraukti į rinkimus.
Savanoriavimas: visuomenės stiprinimas per asmeninę iniciatyvą
Skatinti suvokimą, kad savanorystė yra neatsiejama stiprios pilietinės visuomenės dalis ir veiksmingas būdas prisidėti prie šalies gerovės.
Padėti atrasti individualius gebėjimus ir interesus, kurie gali būti naudingi bendruomenės stiprinimui per savanorišką veiklą.
Didinti atsakomybės jausmą už savo aplinką, ugdyti iniciatyvumą ir bendruomeniškumą.
Savanoriška karo tarnyba: pasiruošimas ginti tėvynę
Ugdyti suvokimą apie piliečio atsakomybę už šalies saugumą ir pasiruošimą ginti savo valstybę.
Stiprinti supratimą apie Lietuvos gynybos sistemą, kariuomenės vaidmenį ir savanoriškos tarnybos galimybes.
Motyvuoti jaunimą svarstyti savanoriškos karo tarnybos ar kitų valstybės gynimo formų pasirinkimą kaip pilietiškumo išraišką.
Sąžiningumo puoselėjimas: skaidri visuomenė – stipri valstybė
Padėti suprasti skaidrumo svarbą visuomenėje ir atsparumą korupcijai.
Skatinti jaunimą laikytis aukštų moralės standartų, sąžiningumo ir savitarpio pagalbos kasdieniame gyvenime.
Ugdyti supratimą, kad viešieji ištekliai (mokesčiai, valstybės finansuojamos paslaugos, gamtiniai ištekliai) priklauso visiems piliečiams, todėl jų išsaugojimas ir sąžiningas naudojimas yra kiekvieno atsakomybė.
Patriotizmas: meilė savo šaliai per veiksmus
Skatinti pasididžiavimą savo šalimi, jos kultūra, istorija ir vertybėmis kaip pilietiškumo pagrindą.
Ugdyti aktyvų patriotizmą, motyvuojant jaunimą įsitraukti į visuomenines iniciatyvas ir prisidėti prie šalies stiprinimo.
Didinti supratimą, kad meilė savo šaliai reiškia ne tik jausmą, bet ir realius veiksmus – aktyvų dalyvavimą bendruomenės ir valstybės gyvenime per istorinių asmenybių pavyzdžius.
Metodai (visi įtraukia žinomą žmogų):
Diskusijos su politikais, diplomatais, aktyvistais – kaip jie priima sprendimus ir kokie iššūkiai kyla politiniame gyvenime?
Simuliaciniai žaidimai ir debatai – rinkimų simuliacija, įstatymų leidybos procesas, gyvenimiškos situacijos.
Žiniasklaidos analizė – kaip skirtingi kanalai pateikia tą pačią politinę informaciją, kaip atpažinti šališkumą.
„Fake news“ dirbtuvės – kaip atpažinti dezinformaciją ir netikras naujienas, kaip formuojama propaganda.
Pilietinių iniciatyvų kūrimas – dalyviai patys kuria kampanijas, kurios gali realiai paveikti jų bendruomenę ar spręsti tam tikrą socialinę problemą.


Kultūrinė ir socialinė įtrauktis
Interaktyvūs užsiėmimai, skirti jaunimo supratimui apie kultūrinę ir socialinę įvairovę, empatiją, diskriminacijos mažinimą bei aktyvų dalyvavimą įtraukesnėje visuomenėje ugdyti. Tai ne tik teorinis, bet ir praktinis kursas, kuris ugdys socialinį jautrumą, kritinį mąstymą bei skatins jaunimą būti aktyviais, empatiškais ir sąmoningais visuomenės nariais.
Dirbtuvių tikslai:
Kultūrinės įvairovės supratimas ir pagarba
Skatinti jaunimą pažinti skirtingas kultūras, religijas ir pasaulėžiūras.
Aptarti, kaip istoriniai ir socialiniai procesai formavo Lietuvos ir pasaulio kultūrų įvairovę.
Mokytis gerbti skirtingas nuomones ir tradicijas, išlaikant kritinį mąstymą.
Socialinė įtrauktis ir diskriminacijos mažinimas
Diskutuoti apie socialinę nelygybę, lyčių lygybę, rasizmą ir neįgaliųjų integraciją.
Mokytis atpažinti stereotipus ir mikroagresijas kasdienėje aplinkoje.
Skatinti jaunimą būti aktyviais pokyčių kūrėjais savo bendruomenėje.
Patyčių prevencija ir pagarba kiekvienam žmogui
Aptarti skirtingas patyčių formas: tiesiogines, netiesiogines, elektronines ir socialinę atskirtį.
Analizuoti realius patyčių atvejus ir jų poveikį psichinei sveikatai bei visuomenės gerovei.
Skatinti pagarba grįstą bendravimą ir sveikos komunikacijos principus tiek realiame gyvenime, tiek internete.
Empatijos ir aktyvios bendrystės ugdymas
Ugdyti gebėjimą suprasti kitų žmonių patirtis ir jausmus.
Diskutuoti apie socialines problemas ir būdus, kaip kiekvienas gali prisidėti prie jų sprendimo.
Skatinti savanorystę, bendruomeninius projektus ir socialines iniciatyvas.
Žiniasklaidos ir socialinių tinklų įtaka įvairovės suvokimui
Analizuoti, kaip žiniasklaida ir internetas formuoja mūsų supratimą apie skirtingas socialines grupes.
Aptarti kritinio mąstymo svarbą informacijos sraute – kaip atskirti dezinformaciją nuo faktais pagrįstos informacijos.
Diskutuoti apie socialinių tinklų burbulus ir kaip jie gali sustiprinti diskriminaciją arba, priešingai, skatinti įtrauktį.
Metodai (visi įtraukia žinomą žmogų):
Simuliaciniai žaidimai ir interaktyvios užduotys – kaip jaučiasi diskriminuojamos grupės? Dalyviai patiria situacijas iš skirtingų perspektyvų.
Patyčių prevencijos dirbtuvės – praktinės situacijų analizės ir strategijos, kaip veiksmingai reaguoti į patyčias.
Dokumentinių filmų ir realių istorijų analizė – tikros gyvenimo patirtys, diskusijos ir emocinis įsitraukimas į aktualias temas.
Anoniminė klausimų dėžutė – galimybė užduoti visus rūpimus klausimus apie jautrias temas be baimės būti teisiamiems.
